FELHASZNÁLÓI KÉZIKÖNYV
Bejelentkezés
Bejelentkezni felhasználónév vagy email cím és jelszó megadásával lehetséges.
Jelszóváltoztatás
Jelszótváltoztatni a "Felhasználók" -> "Jelszó" menüpontjában lehet. Meg kell adni a jelenlegi jelszót és az újat kétszer.
A jelszónak minimum 8 karakter hosszúnak kell lennie és tartalmaznia kell kisbetűt, nagybetűt és számot.
Időpont megadás (órarendbe)
"Edu" (1) menü -> "Időpont" (2) menüpont
A kötelezően kitöltendő elemeket mindig piros keret jelzi. Ezek kitöltése nélkül, nem menthető az űrlap.
- "magyar cím" (3): kiegészítő cím, ami az óra neve előtt jelenik meg. Nem kötelező megadni.
- "csoport id" (4): a csoport, akinek tagjai jelentkezhetnek az adott időpontra. Alapértelmezetten az oktató (aki felviszi az órát) elsődeleges csoportja van kiválasztva. Csak olyan csoportokat lehet kiválasztani, aminek az oktató tagja. A "közös" csoportot minden felhasználó látja, így ha abba kerül az időpont, akkor bármelyik regisztrált felhasználónak lesz lehetősége jelentkezni rá.
- "engedélyez pipa" (1): alapértelmezetten be van pipálva. A nem engedélyezett időpontok nem látszódnak az órarendben, így jelentkezni sem lehet rájuk.
- "tanóra id" (2): ez egy kereső mező, ahol minimum 3 karakter beírása után szűkített lista jelenik meg az elérhető óra típusokról. Megadása kötelező!
- "terem id" (1): szintén egy kereső mező, ahol minimum 3 karakter beírása után szűkített lista jelenik meg az elérhető termekről. Megadása kötelező!
- "oktató id" (1): alapértelmezetten a bejelentkezett felhasználó kerül ide, de legördülő listából kiválasztható bármelyik oktató. Ha egy-egy időpontnál később oktatót kell cserélni, azt is itt kell megtenni.
A helyesen kitöltött mezők zöld keretet kapnak. Látszik, hogy a "tanóra id" (1) és a "terem id" (2) esetén a program számmal helyettesíti a megadott szöveges értéket. Ez így helyes. Míg az "oktató id" (3) esetén látható az oktató neve.
- "max" (4): az adott órára maximálisan beengedhető diákok száma. Az itt megadott érték, korlátozza a jelentkezést. Azonban az oktató hozzá tud adni diákot a max létszámon felül is. Egyéni órák esetén 0 értékkel kell létrehozni az órát, így senki nem tud rá jelentkezni, viszont az oktató hozzáadhat diákot ebben az esetben is.
(1) Egyetlen időpont megadása:
- "kezdés" (2): az óra kezdőidőpontja és dátuma
- "vége" (3): az óra végének időpontja és dátuma
- "megjegyzés" (4): bármilyen, az adott órára vonatkozó megjegyzés írható ide
"Jelzők" (5):
- ütemezett: alapértelmezett állapot, az óra meg van hirdetve és akkor lesz, amikorra meg lett hirdetve. Automata, nincs vele teendő. Állapota tiltott, manuálisan nem állítható be.
- átütemezett: ha egy óra időpontja később módosul, át lesz ütemezeve, akkor automatikusa erre az állapotra ugrik át. Teendő ezzel sincs, állapota tiltott, manuálisan nem állítható.
- elhalasztott: akkor kell bepipálni, ha a meghirdetett óra nem lesz megtartva a meghirdetett időpontban, de még nincs új időpontja, azaz meg lesz tartva, csak még nem tudni mikor.
- online térbe költözött: akkor kell bepipálni, ha az óra online lesz megtartva.
- lemondott: akkor kell bepipálni, ha a meghirdetett óra nem elmarad és nem is lesz pótolva.
(1) Több időpont megadása egyszerre:
Ebben az esetben megadható egyszerre több időpont is egy megadott időintervallumon belül.
- "kezdő dátum" (2): az intervallum első napja
- "vége dátum" (3): az intervallum utolsó napja
- "minden..." (4): a hét napjának/napjainak meghatározása. Az időintervallumon belül mely napon/napokon legyen az óra
- "kezdő időpont" (5): az óra kezdete az intervallum adott napján (óra:perc)
- "vége időpont" (6): az óra vége az intervallum adott napján (óra:perc)
Többszörös óradefiniálásnál minden beállítás, minden órára érvényes lesz. Azaz a megadott időintervallum összes órája megkapja ugyanazt a megjegyzést, címet, oktatót...
Végül a "mentés" (1) gombra kattintva menthető az űrlap.