Iskola-ülés-testtartás

A mozgás szabadsága!

2021.09.02.

Itt van az ősz. Iskola/óvoda kezdés. Az egyik kihívásokkal telibb időszak gyermekeink gerince és tartása szempontjából.

Az ausztrál csontkovács szövetség 126 tagjával és 600 egyéb résztvevővel végzett felmérésen arra a – nem meglepő – megállapításra jutott, hogy a kézi elektrotechnikai eszközök (laptop, e-pad, telefon, e-játékok…) rossz tartáshoz vezetnek.
Az egyik vezető orvosuk Dr. Brett Hill nyilatkozta, hogy olyan tartás és gerinc problémákat találnak ma fiatal gyermekeknél, amiket régen csak évekkel később.


Ehhez társul még az iskolában a székek, illetve azokon való rossz ülés.
Most az év kezdéskor kéne erre különös figyelmet fordítanunk, hogy később ne keljen ezt külön orvosolni. (Különben pár év és nem lesz elég hely egy Pilates vagy gyógytornász stúdióban sem 🙁

A helyes ülés – ha nem megoldható a labda, vagy dyn-air típusú ülőpárna, akkor talp a talajon, váll az ülőgumó felett, fül a vállak felett. Ez energiát kíván a testünktől. Kényelmesebb, könnyebb, ha a háttámlába rogyunk, de így a törzs izmaink aktívan dolgoznak.

Még egy fontos dolog. Magyarázhatod ezt gyermekednek napestig, ha te az ipadod fölött görnyedsz, vagy a kanapéban tespedsz.
Mutass példát nekik és gyakorold te is velük. Neked sem fog megártani egy kis törzs edzés. Lehet ezt játékosan az egész családdal is végezni

    Legfrissebb bejegyzések…

    Árnyékemberek?

    Árnyékemberek?

    Az úgynevezett nyugati világ egy olyan civilizált életet hozott létre, ami nagyon távol esik attól a fogalomtól, amit...

    bővebben
    Tévhitek és a Pilates

    Tévhitek és a Pilates

    Sokféle tévhit és prekoncepció kering a Pilatesről azok körében, akik még soha nem próbálták, vagy nem ismerik...

    bővebben

    Pin It on Pinterest

    Share This