VÁLLFÁJDALOM

borito_vallfajdalom
2020. 08. 11.
BLOG

A vállízület a legszabadabban mozgó ízületünk, itt tudjuk létrehozni a legsokoldalúbb mozgást.

Viszont maga az ízületi fejet (felkarcsont fejét) körülölelő csontrendszer elég szűk teret ad. Ebből kifolyólag a vállízület sérülések fájdalmak is elég gyakoriak.

Mint minden ízületi problémánál itt is számos eshetőség van, még is van olyan, ami nagy gyakorisággal rendelhető egy bizonyos háttérhez.

A leggyakoribb fájdalom a váll elülső részének úgynevezett ütődéses, vagy becsípődéses problémája. Ez azt jelenti, hogy a váll elmozdulva a normális helyzetéből elől "neki ütődik" az ott található felszínnek, illetve "becsípi" az ott eredő bicepsz ínt. Ez gyulladást, trigger pontokat, akár zsibbadást is ki tud váltani.

Ennek a hátterében egyrészt a váll nem ideális helyzete, azaz nem ideális tartás, másrészt a váll hátsó felének és a lapocka körüli izmoknak az elgyengülése található.
A kettő igazából egy és ugyanaz.

Ezen izmok közül általában a leggyengébbek az alsó trapéz izmai, amik a lapockát lefelé, befelé húzzák/tartják, illetve a peritialis, ami pedig a vállat hátrafelé húzza.

Ebből kifolyólag a vállfájdalmak nagy része könnyen orvosolható, helyes pozicionálással és megfelelő erősítéssel, tornáztatással.

 


 

Öt perces gyakorlatsor vállfájdalomra

https://www.youtube.com/watch?v=kwQRpBxvI6U

LEGFRISSEBB BEJEGYZÉSEK...

PILATES OKTATÓ KÉPZÉSEINK – 2023. TAVASZ
2020. 08. 11.

A nemzetközi követelményeknek megfelelő képzőközpontunk Talaj 1, 2, 3 és Reformer 1 tanfolyamot indít 2023. tavaszán.

bővebben
TAVASZI KÉPZÉSEK
2020. 08. 11.

A Pilates oktató programunk a Michael King Pilates iskola egy tudományosan fejlesztett oktatási rendszer.

bővebben
A weboldal sütiket használ annak érdekében, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújtsa. Bővebben