★ Csípő Extenzió★ avagy több, mint lökő erő

A mozgás szabadsága!

2021.09.24.

A csípő megfelelő extenziós (azaz feszítő) ereje/képessége nagyon fontos az egészségünk védelme és a mindennapos megfelelő funkcionális állapotunk szempontjából. Ezt hátsó láncnak is hívják. Ez minden sportágban elsődleges fejlesztési szempontnak kellene lennie, mert a tolóerő java részét ez adja. Enélkül nincs gyors futás, sem nagy ugrás. (Mégis nagyon kicsi figyelmet kap.)
Szerepe és fontossága azonban túlmutat mindezen. A csípő extenziónak az alábbiakban leírt 4 fő szerepe van:


1. Statikai és strukturális védőszerepet tölt be. Elosztja a terhet a hátsó láncon, azaz a hát oldalon lévő izmok egyenlően részesednek a teherből. Amennyiben ez nincs meg, úgy szinte minden teher a derekunkra, hátunkra, vagy a térdünkre hárul.Ennek a következményei pedig a derék, hát, térd, ágyéki panaszok, fájdalmak, sérülések.


2. Funkcionális. Járás, futás és minden vízszintes irányú erőkifejtésnél ezzel tudjuk a megfelelően hatékony, dinamikus, mozgást létrehozni. Azaz hatékony, könnyed lesz a járásunk, futásunk.

3. Esztétikai szerepe is van. A megfelelően erős hátsó lánc, vagy csípő extenziónak látható, szép domborulatai, ívei is vannak. Ez pedig mind a férfi, mind a női tekintet számára kedves landolási felület. 

4. Szexuális szerepe is nagy. Szex közben ugyanis a férfiaknál egyrészt erőteljesebb, másrészt energetikailag hatékonyabb lökő erőt biztosít – ez ugyan hosszabb, erőteljesebb élvezetet biztosít a nőknek is. Hölgyeknél pedig a csípő extenzió rásegítése – azaz finom csípő billentés, emelés, segíti a hüvely izmok megfeszülését, ez pedig szintén mindkét nem számára nagyobb elégedettséget nyújt.


Egy egyszerű teszttel leellenőrizheted, hogy nálad megfelelően hatékony és erős-e. Legjobb tükör mellett, hogy legyen visszajelzésed.
Hanyatt fekvésben, hajlítsd be a térded, talpakkal a talajon nagyjából ökölnyire egymástól, fenékhez se túl közel, se túl messze.Innen medence emelést kell végezz, azaz a fenekedet, ülőgumókból próbáld megemelni.
Amennyiben azt érzed, hogy végig tudod a feneked alsó, ülőgumó felőli részéből tolni úgy, hogy sem a combod, sem a vádlid, sem a hátad nem feszül jobban. Feltolva a tükörben ellenőrizve a hátadban nincsen homorítás, a bordáid nem nyílnak ki és a hasad sem tolódik felfelé (sőt még enyhén dolgozik is), a térdek pedig nem nyíltak, vagy csukódtak össze, lábfejek is párhuzamosak maradtak.Nos ez esetben megnyugodhatsz, kiváló a biomechanikád ezen a téren.


Minden más esetben, eltérésnél, más feszülési érzetnél ajánlom látogass el rendszeresen a legközelebbi Pilates stúdióba.

Fűzy Gábor

Legfrissebb bejegyzések…

Árnyékemberek?

Árnyékemberek?

Az úgynevezett nyugati világ egy olyan civilizált életet hozott létre, ami nagyon távol esik attól a fogalomtól, amit...

bővebben
Tévhitek és a Pilates

Tévhitek és a Pilates

Sokféle tévhit és prekoncepció kering a Pilatesről azok körében, akik még soha nem próbálták, vagy nem ismerik...

bővebben

Pin It on Pinterest

Share This